Scrisoarea deschisa adresata catre Vodafone si Orange – Bravo Ariel Constantinof

scrisoare-deschisa ariel constantinof Scrisoarea deschisa adresata catre Vodafone si Orange - Ariel Constantinof scrisoare deschisa

Draga Vodafone (si Orange),

Ma numesc Ariel Constantinof, sunt roman (in ciuda numelui meu ciudat), am 23 de ani si scriu acest text usor nervos, dupa ce-am petrecut ultimele aproape doua ore intr-o reprezentanta Vodafone.

O sa fie o scrisoare deschisa, cu oleaca de umor, cu urme de nervi si cu cateva povesti. Cred ca-s trei povesti in total. Cu toate astea, concluzia scrisorii va fi cea mai interesanta – promit.

Prima poveste

La Vodafone CNP-ul meu nu este al meu, ci al unui anume Mircea Fratila.

Prima poveste incepe acum mai bine de 10 ani, cand eu eram foarte minor, iar bunica mea pleaca din aceasta tara – motiv pentru care numarul ei de telefon a hotarat sa mi-l lase mie. De atunci si pana recent, bunica mea, Frida Constantinof, era omul cu care Vodafone avea contract. Desi cand cineva de la Vodafone o cauta pe bunica, eu raspundeam si spuneam ca-s nepotul ei si eu utilizez numarul. Totul a mers bine…

… pana cand am vrut sa-mi schimb abonamentul – sa-mi iau mai multe SMS-uri. Atunci mi s-a zis ca nu pot sa fac eu asta, ci trebuie sa vina bunica la o reprezentanta Vodafone. Cand am zis ca nu mai locuieste in Romania, mi s-a zis sa aduc o imputernicire. Au mai trecut doi ani in care am lasat-o “moarta”, caci n-aveam de gand s-o bat pe bunica la cap cu asa prostii. Cand vorbeam cu ea la telefon numai despre asta nu-mi aminteam sa-i zic.

.. dar anul trecut, 2013, bunica a venit in Bucuresti. Am urcat-o intr-un taxi si am dus-o la Vodafone Mosilor. Planuisem ca dupa ce semnam schimbarea titularului de contract s-o duc si la o prajitura in oras, ca sa nu ma simt vinovat ca am pus-o sa stea in Vodafone-ul ala o vesnicie.

A durat vreo doua ore. O ora am stat sa ne vina randul. Una am stat sa printeze un om d-acolo un contract de transfer de responsabilitate si sa semnam. Tot atunci am schimbat si abonamentul. Slava domnului! Ce victorie!

Am dus-o ulterior pe bunica la prajitura, crezand ca sunt victorios, ca am un abonament pe numele meu si totul e roz.

Doua luni mai tarziu primesc un apel care incepe cu: “De la Vodafone, doamna Frida?”. Explic ca nu este doamna Frida si ca sunt eu, Ariel, nepotul, si ca cu doua luni in urma s-a facut acel transfer de responsabilitate… In fine. Mi s-a parut ciudat ca inca aparea “Frida” in loc de “Ariel”, dar mi-am vazut de viata.

O luna mai tarziu – fix la fel – in loc sa ma caute pe mine, o cautau pe bunica. Iar mi s-a parut suspect, dar cand am vazut ca operatorii Vodafone care ma sunau nu stiau de ce nu apare numele meu … mi-am vazut de viata mai departe.

Si aici vine partea interesanta: Acum cateva luni am fost nevoit sa-mi schimb cartela de telefon. M-am dus la reprezentanta Vodafone, am dat buletinul, am zis ce vreau … “Dar dumneavoastra nu sunteti Frida. Este nevoie de omul cu care am semnat contractul.” Sa-mi pice fata!

Ce sa fac? Sa explic ca am facut deja transferul de responsabilitate, dar ei sunt cretini? Sa o aduc pe bunica cu primul avion din Israel? Cartela pe care o aveam nu mai mergea, imi trebuia urgent o cartela noua… Ce-i de facut?

Prin nu-stiu-ce-minune la o alta reprezentanta mi-au dat un SIM nou trecand cu vederea ca eu nu sunt bunica mea. Am bagat o minciuna cum ca-i este foarte rau, in spital, si m-a trimis pe mine.

Dupa ce-am rezolvat asta, insa, m-am intors la prima reprezentanta si le-am povestit cum cu un an in urma am semnat acest transfer de responsabilitate care la ei n-apare. Am stat vreo doua ore si ceva in reprezentanta din AFI Cotroceni pe problema asta. Dupa MUUUULT timp o domnisoara, prin telefon, desi eu eram fizic intr-o reprezentanta, mi-a zis ceva ce m-a facut sa lesin de ras:

“Am gasit contractul. Intr-adevar. El exista. Apare chiar si semnat. Dar nu este activ… stiti de ce?”

“Nu…”

“Pai vi s-a cerut sa platiti o taxa de 300 de lei pe care n-ati achitat-o atunci si de aceea contractul nu s-a mai activat, deci contractul a ramas pe numele bunicii.”

“In primul rand nu mi s-a cerut nicio taxa de 300 de lei… si-n al doilea rand, daca mi se cerea, pentru ce era taxa asta?”

“Pai CNP-ul dumneavoastra apare intr-o lista de rau platnici.”

“Rau platnici? Pai n-am niciun contract pe numele meu, nicaieri, niciodata. Asta era primul! Rau platnic la ce? Unde? CNP-ul meu sigur?”

“Da, la ROMTELECOM apare CNP-ul in lista de rau platnici. Iar taxa de 300 de lei era de fapt o garantie pe care ati fi putut s-o recuperati in 6 luni de la noi.”

Primul lucru pe care l-am facut apoi a fost sa intreb ce nume apare langa acel CNP. Desigur, ca printr-o minune, nu era numele meu. Era un anume Mircea Fratila.

Ce sa fac? Sa sun la ROMTELECOM? Sa le zic toata povestea de mai sus? Cine are rabdare sa auda toata povestea asta? La cine sa sun?

Ba mai mult, deja-mi faceam scenarii – cineva mi-a falsificat buletinul! Cineva se foloseste de identitatea mea!

Noroc ca stiam pe cineva de la ROMTELECOM. Cinci minute mai tarziu am raportat problema si mi s-a confirmat ca-i o eroare, ca CNP-ul meu era din greseala acolo si ca, oricum, trebuie sa achit taxa de 300 de lei, caci dureaza 6 luni pana CNP-ul meu e scos din acea lista … Chiar daca CNP-ul meu apare acolo din greseala.

Vara asta, 2014, bunica a venit in vizita in Bucuresti. Am urcat-o iar in taxi, am stat o ora la coada in Vodafone Mosilor, i-am povestit tipului de acolo vreo juma’ de ora ce vreau sa fac si faptul ca tre sa-i dau niste bani pentru ca-s rau platnic cu CNP-ul meu, dar cu numele altcuiva… Va rog sa va imaginati cum a fost sa povestesc toata treaba asta. :) ariel constantinof Scrisoarea deschisa adresata catre Vodafone si Orange - Ariel Constantinof wAAACwAAAAAAQABAEACAkQBADs

O alta ora mai tarziu ieseam din Vodafone Mosilor cu contractul pe numele meu, dupa UN AN de chin si cu CNP-ul pe tot felul de liste ciudate.

De ce sunt suparat pe tine, Vodafone:

1. pentru ca in 2013 nu mi-a zis NIMENI de taxa de 300 de lei.

2. pentru ca nu mi-a zis NIMENI ca-s rau platnic.

3. pentru ca un angajat de-al vostru avea buletinul meu in fata, in original, si numele “Mircea Fratila” cu CNP-ul meu pe calculator … si nu s-a gandit nicio clipa ca UNDEVA este o greseala. Sunt, sincer, uimit ca nu s-a gandit sa sune la politie sa spuna ca a gasit un falsificator de buletine … (eu).

Dar, stii ce? Te-am iertat. A durat un an. A fost enervant. Am pierdut multe ore si multi nervi. Dar am trecut peste…1

A doua poveste

Mi s-a furat iPhone-ul.

S-a intamplat acum o saptamana. Aveam un iPhone 4S de doi ani. Sunt dependent de Instagram. Fara iPhone-ul meu simt ca nu pot sa-mi urmez pasiunea de a face poze si de a le pune pe Instagram.1

Asa ca am pus ban pe ban, am strans de peste tot, am hotarat ca nu mai merg la mare deloc in acest august si, aia este, imi cumpar un iPhone 5S nou de la Vodafone, cu prelungire de abonament pe doi ani…

Si aici incepe povestea trei:

A treia poveste

Puteti sa va luati iPhone-ul in ziua in care va facturam, adica in 9 zile!

M-am dus la Vodafone Mosilor. Am stat 10 minute. In fata mea mai erau 10 persoane. Totul se misca slow-motion. Am plecat.

M-am dus la Vodafone Arsis Mall Vitan – stiam ca acolo, oricand ma duc, lucrurile se misca repede – si e si aproape de casa.

Cu tipul de acolo deja ma stiam. Salut, salut, uite vreau un iPhone cu prelungire, bun, hai, ia un loc.

Si iau loc. Si pe stoc are fix un iPhone 5S negru, cum vreau.

Marim abonamnetul de la 25 de euro la 29 de euro ca sa iau iPhone-ul cu 1718 lei in loc de 1900 lei. Primesc si 500 de mb de net in plus.

BUUUUUUN, deja eram super-fucking-entuziasmat. Si tipul era. Chiar haios omul.

Scaneaza iPhone-ul, completeaza pe acolo chestii, bla bla, eu incep sa scot banii din portofel – ii aveam pe caprarii – cateva sute de lei imprumutati de la mama, cateva scoase de pe card, cateva pentru Vama Veche si inca 150 de lei banii pe care-i aveam pentru cadoul prietenei mele – urmeaza ziua ei.

Ii scot, ii pun numarati pe masa … si el imi zice: “Stai, ca-mi da o eroare.”

Nu stiu sa va zic ce eroare era, ce se intampla, cert este ca 10 minute mai tarziu asta a fost informatia pe care am primit-o:

Abonamentul tau intra in vigoare in ziua in care ti se factureaza de obicei, adica in 9 zile. Si tot atunci poti sa-ti iei telefonul de la noi. Nu se mai poate face nimic acum.

Pe loc ma luase cu lesin. Sincer. Cu lesin …

Am sunat la *222 si am povestit TOTUL zicand ca eu daca nu plec in seara asta cu iPhone-ul 5S pentru care m-am chinuit sa strang bani, fac scandal.1

Am mai stat vreo 30-40 de minute cu tipul misto de la Arsis, care a dat mailuri si telefoane in stanga si-n dreapta … dar degeaba.

I-am zis ca nu semnez nimic, ca nu vreau 4 euro in plus la abonament si ca nu mai vreau nimic niciodata.

In total am pierdut si azi doua ore.

Vodafone. Sunt genul de om care crede ca un blog nu trebuie folosit doar pentru a “obtine” chestii. Ca blogger primesc de ani de zile multa atentie si multe atentii.

Dar vreau sa intelegi ca azi, dupa ce am pus 1718 lei pe masa voastra, dupa ce am atins cutia iPhone-ului acela negru ce trebuia sa fie al meu, dupa ce am stat ore in magazinul vostru … am fost trimis acasa. Cu mana in posterior.

Vodafone, sper din suflet ca imi intelegi durerile. Sper ca intelegi de ce sunt suparat si de ce sunt dezamagit de tine.

Abonamentul meu – de pe numarul 0722 227 331 – are peste 10 ani vechime. Mi-a placut la voi. V-am dat mereu bani.

Stiu, sunt DOAR un om, doar un client. Aveti milioane de clienti. Nu vreau sa ma tratati “special” pentru ca-s blogger, pentru ca-s evreu, pentru ca am abonament vechi si scump sau pentru ca cunosc pe cineva din interior, de la Vodafone … Cer doar sa fiu tratat “normal”.

Nu mi se pare normal sa vreau sa cumpar de la voi un telefon cu bani gheata si sa nu pot. Dupa ce mi s-a zis ca pot.

Concluzia

Vodafone, maine seara (19 august, ora 18:00) plec din Bucuresti vreme de o saptamana. Nu la mare. Suna-ma pana atunci si da-mi un iPhone 5S, negru. Ma ofer sa-ti dau bani pe el. Dar fa-mi o oferta mai buna decat 29 de euro pe doi ani si 1718 lei pentru telefon. Vreau sa simt ca vrei sa te iert. Si crede-ma, chiar nu vreau sa plec o saptamana din Bucuresti cu un Nokia 3310. Eu-s dispus sa iert. Ah, era sa uit: as vrea sa-mi recuperez si cei 300 de lei care-s blocati la tine. Inca am chitanta in portofel.

Orange, m-am tot gandit sa ma mut la tine. Am multi prieteni care te plac. Poate ca si tu ai problemele tale… Habar n-am. Dar oferta ta suna mai bine. La 25 de euro vad ca-mi dai mai mult internet. Si vad ca daca ma portez imi dai si o reducere de 50 de euro. Nu-i rau. Orange, numarul meu e mai sus. Suna-ma, fa-ma fericit (am zis mai sus ce-mi doresc, nimic special, doar un 5S negru pe care ma ofer sa dau bani pana maine la ora 18:00), si ma portez negresit la tine.

O sa-mi lipseasca un singur lucru daca cumva Orange o sa ma castige maine inaintea ta, Vodafone! Acel “singur lucru” se numeste Zonga. Dar vad ca ma pot abona si daca nu-s client Vodafone …

Vodafone, Orange, hai sa consideram aceasta scrisoare deschisa un mic “test” de social media.

Deci maine, 19 august, ora 18:00, plec din Bucuresti pentru o saptamana. Imi doresc sa plec cu un iPhone 5S cumparat de la unul dintre voi …

Al vostru client fidel (pentru Vodafone),
Ariel Constantinof

Al vostru potential viitor client (pentru Orange),
tot Ariel Constantinof”

Raspunsul companiilor il gasiti aici! 

Sursa: Arielu.ro