Pasajul subteran Mihai Eminescu din Iasi se deschide 

pasajul-subteran-Mihai-Eminescu Pasajul subteran Mihai Eminescu Pasajul subteran Mihai Eminescu din Iasi se deschide  pasajul subteran Mihai EminescuConducerea Primariei a prezentat noile reglementari de trafic care vor fi introduse atat in pasaj, cat si in intersectia din piata Mihai Eminescu. Astfel, pasajul va fi deschis tuturor categoriilor de mijloace de transport, oficialii Primariei sustinand ca atat tirurile, cat si autobuzele, orice vehicul cu gabarit normal vor putea sa-l traverseze.

Conform proiectului, pasajul are o inaltime de 5 metri si o latime de 10 metri, lungimea sa fiind de 286 de metri. Viteza de circulatie in pasaj va fi de 30 km/h. Odata inaugurat, pasajul va prelua fluxul de circulatie Pacurari – Independentei care va deveni prioritar in subteran.

„In studiul de trafic se prevede o imbunatatire a relatiei Pacurari cu Independentei cu peste 75% fata de valorile de trafic actuale. Vorbim de peste 5.000 de vehicule pe ora la momentele maximale care strabat aceasta intersectie“, a declarat viceprimarul Mihai Chirica.

Tot pentru circulatia din pasajul subteran, s-au prevazut si masuri suplimentare de reglementare. Astfel, la cele doua intrari au fost montate balize rutiere si indicatoare de ocolire, iar marcajul rutier va interzice manevre pe o distanta de 30 de metri la intrare si iesire din pasaj. 
„Sunt doua balustrade de protectie cu amortizor de soc care vor fi semnalizate suplimentar, inclusiv marcaje cu bumperi de cauciuc care nu-ti permit sa te apropii de peretii pasajului. Viteza reglementata este de 30 km/h la traversarea pasajului“, a completat Chirica.

Intersectia din piata Mihai Eminescu va ramane o intersectia in giratie, dar nu una reglementata in sens giratoriu, ci prin semafoare si indicatoare. Fluxul prioritar va deveni Copou coborare spre bulevardul Independentei, Gavril Muzicescu sau Rapa Galbena. In schimb, soferii care vor cobori de pe Copou si vor face virajul la dreapta spre Pacurari vor avea indicatorul „Stop“ in buza pasajului subteran, pentru a da prioritate celor care ies din pasaj. In plus, va fi montata si o oglinda rutiera pe trotuarul dinspre Biblioteca Centrala Universitara pentru a mari vizibilitatea.

„Virajul la dreapta dinspre bulevardul Carol spre Pacurari se va face pe banda de acces dinspre BCU si pasaj cu reglementarea de «stop», ei fiind obligati sa se opreasca, sa se asigure pentru a permite fluxului principal de circulatie dinspre Independentei spre Pacurari“, a mai spus Chirica.

Soferii vor avea posiblitatea sa circule dinspre Pacurari spre Independentei si prin intersectia din Fundatie, singurul dezavantaj fiind faptul ca vor trebui sa cedeze trecerea celor care coboara dinspre Copou. Cei care vin dinspre Independentei vor putea in continuare circula pe banda de langa rond pentru a accesa directia de parcurs spre Muzicescu si Rapa Galbena, iar soferii care urca dinspre Muzicescu spre Pacurari vor fi dirijati in giratie pentru a putea cobori spre Rapa Galbena.

Oficialii Primariei au mai precizat ca cele patru semafoare din intersectie vor intra in functiune odata cu inaugurarea pasajului subteran si ca intersectia va fi supravegheata de politisti de la Rutiera si cei locali in primele zile de introducere a noilor reglementari de trafic.